Etter samtaler mellom Haglöfs og Fri Flyt de siste månedene ble det onsdag klart at de inntar posisjonen som presentør for landets råeste multisportfestival.
For alle oss som er glade i Strynefestivalen så er det svært gledelig å få til et samarbeid med Haglöfs.
Magnus Utkilen i markedsavdelingen i Fri Flyt sier følgende: – Det er veldig spennende å samarbeide med en aktør som har vist sterkt initiativ til å ikke bare være en logosponsor, men også være med på å utvikle festivalen videre.
Vi har over 20 års erfaring med å arrangere festivaler, og en suksessfaktor gjennom årene har vært at vi samarbeider med sterke og aktivitetsrelevante aktører som har et høyt engasjement for aktivitetene under paraplyen til festivalene.
– Haglöfs er på vei inn i en spennende retning og et selskap med gode utsikter for fremtiden. Vi håper på et langt samarbeid som blir tilfredsstillende for begge parter, og har stor tro på at dette samarbeidet kommer til å styrke festivalopplevelsen for deltagerne på Stryn, sier Magnus Utkilen i markedsavdelingen hos Fri Flyt.
Haglöfs på sin side er også fornød med avtalen.
– Det er med stor stolthet at vi går inn som hovedsponsor for den spektakulære Strynefestivalen. Vi digger at arrangementet gjenspeiler vår misjon om å inspirere folk til å komme seg ut. Vi lager utstyr som kan brukes av alle, uansett hvor man velger å oppleve friluftseventyrene sine – og på Strynefestivalen kan alle få prøve et bredt og variert utvalg av friluftsaktiviteter. Sammen med Strynefestivalen ønsker vi å bidra til at alle deltagere får noen fantastiske og minnerike utendørsopplevelser for livet, sier Line Rybø, markedssjef for Haglöfs i Norge.
Foto: Bård Basberg